sâmbătă, 7 februarie 2015

Fight for the real freedom



           
I’ve just seen CitizenFour( http://en.wikipedia.org/wiki/Citizenfour); no need to write about the subject in detail. I am sure many of you have already heard. As a matter of fact it’s no news. Who doesn’t know yet that they control us by any means they can, that our freedom is a lie, that our liberties were gradually limited until they aneanthised themselves. So, we live in a world made by God and deformed by man, just enough to suit to its temporarily master. Still, this world is made by God and nothing happens without His knowledge or tolerance. Why? Because it is so corrupt that it must die. So, fools you who want to master this world! I must admit, my first reaction was rage, then I stood and thought: Why should I suffer and despair for the world is falling into the power of some insane men? It is meant to fall. My fight ought to be elsewhere, on a spiritual level. I must fight with my vices and passions which relentlessly corrupt my immortal soul. And this is the fight of all the people which still believe in God.
            I stood in wonder looking at Edward Snowden’s fight and I felt a lot of admiration for his courage, but even more pity for his naivity and blindness to the real enemy who hides inside us. Now everybody is going to stone me for judging or for believing that I know better. O.K. You might be right. Maybe I suffer from pride, but that’s the point: we all suffer from the consequences of our sins and passions: they, who blindly try to dominate us, control our lives and our minds, and we, which blindly play their game, losing time and energy for a false battle. The Saints and the Holy Fathers of the Orthodox Church teach us that the real freedom is the freedom from our passions and The Gospel tell us that the liberty is Christ, the Son of living God, our Savior. He shows us the way, the truth and the life, God Himself. I know is very difficult for a non believer to accept my words. But refusing to believe in God is the fastest way to fall into the madness of trying to control and dominate other people.
            Must we judge them? According to the words of the Gospel, we mustn’t judge; they have God to do the judgement. Who are we to judge? Sinners just like them. In the eyes of God sins are all the same, even if for us sins are different. What shall we do? Should we close our eyes and pretend that these facts aren’t true, that nothing bad happens? We shall point at the reality and then we shall return to our repentance and lament for our sins. And certainly we should not despair; we should keep hoping that our souls will be saved, together with the souls of these men which were tricked to believe they were God and now plays His part. God loves us all, He expects us all to look for Him, Who is the real life, the real world to desire. He will be with us till the end of this corrupted world. Should we worry about who governs this world or about the salvation of our souls for the World to be? Fight for the real freedom and do not worry! Christ is with you.

Fiul Risipitor



“Trăim într-o lume care este făcută de om, nu de Dumnezeu, sau, mai degrabă, făcută de Dumnezeu şi deformată de om.”



În numele Tatălui, al Fiului şi al Sfântului Duh.
            Ce simple şi ce reţinute sunt cuvintele prin care Sfânta Evanghelie descrie această crudă respingere a tatălui său şi pregătirile de plecare către ţara îndepărtată şi străină! “Tată, dă-mi partea mea de moştenire!” Oare nu înseamnă aceste cuvinte: “Tată, nu pot să aştept până la moartea ta! Tu eşti încă în putere, iar eu sunt tânăr, acum vreau să culeg roadele vieţii tale, ale muncii tale; mai târziu ele vor fi trecute. Hai să ajunem la o înţelegere: pentru mine tu eşti mort: dă-mi ceea ce-mi va aparţine după moartea ta şi voi pleca, voi trăi viaţa pe care mi-am ales-o”.
            Aceasta au intenţionat să spună cuvintele tânărului cu adevărat; dar nu este acesta oare modul în care  Îl tratăm pe Dumnezeu şi darurile Lui? Atâta timp cât suntem cu El, avem de la El toate lucrurile, dar ne simţim constrânşi de prezenţa Sa, ne simţim limitaţi de regulile inevitabile ale casei Sale: El aşteaptă de la noi integritate şi adevăr. El aşteaptă de la noi să învăţăm de la El ce înseamnă să iubeşti cu toată mintea, cu toată inima, cu toată puterea ta şi cu toată fiinţa ta – şi aceasta este prea mult pentru noi. Noi luăm toate darurile Lui şi ne întoarcem de la El ca să folosim aceste daruri în folosul nostru şi numai al nostru, fără să-I dăm înapoi nimic lui Dumnezeu sau oricui altcuiva.     
            Noi toţi, fără nicio excepţie, dar în diferite grade, ascultăm cruda, înşelătoarea întrebare a lui satan către Hristos în pustie! Ai puterea să o faci – preschimbă pietrele acestea în pâine; Tu eşti Fiul lui Dumnezeu – foloseşte ceea ce Dumnezeu ţi-a dat, înţelepciunea, puterea, foloseşte-le în avantajul Tău! De ce să-ţi iroseşti timpul până ce vei fi prea bătrân?... Nu este aceasta o imagine a propriei noastre comportări?
            Şi atunci, tânărul pleacă de acasă, pleacă spre o ţară îndepărtată, o ţară care nu este a lui Dumnezeu, o ţară care L-a respins pe Dumnezeu, a renunţat la Dumnezeu, Care a fost trădat pentru chiar vrăjmaşul Său, o ţară în care nu este nici un loc pentru El. Şi tânărul trăieşte în acord cu regulile acestei ţări şi cu dorinţele inimii sale. Şi atunci vine foametea.
            Acum, ne întoarcem, purtând cu noi darurile lui Dumnezeu; şi trăim într-o ţară care ne este de asemenea străină; trăim într-o lume care este făcută de om, nu de Dumnezeu, sau, mai degrabă, făcută de Dumnezeu şi deformată de om.  Ce fel de foamete vine peste noi? Suntem bogaţi, suntem în siguranţă, avem tot ceea ce ne-a dat Dumnezeu şi continuă să ne dea – numai că noi nu ne dăm seama de tot ce ne dă, în timp ce irosim  darurile. Dar ce este această foamete care vine peste noi? Conştientizarea de care Hristos vorbeşte în prima fericire: “Fericiţi cei săraci cu duhul, că a lor este Împărăţia cerurilor…”.Cine sunt cei săraci cu duhul? Săracii cu duhul sunt cei care au înţeles, şi înteleg zi de zi, pe parcursul întregii lor vieţi, că ei nu au nicio existenţă, numai că Dumnezeu ne vrea în fiinţă; noi nu avem viaţă deloc în afara vieţii pe care Dumnezeu o toarnă în noi, suflarea Lui, suflarea vieţii. Şi suntem atât de bogaţi pentru că Dumnezeu ni s-a revelat, ne-a revelat Cine este El; putem să-L iubim, să-L cunoaştem, să-L adorăm, să-L slujim, să-L imităm, pentru că El a devenit om şi ne-a arătat ce poate fi un om. El ne-a dat toată inteligenţa, o inimă, o voinţă, un trup, lumea dimprejurul nostru, oamenii de lângă noi, relaţiile pe care le avem – toate acestea sunt de fapt ale lui Dumnezeu, pentru că noi nu le putem face, noi nu putem forţa pe nimeni să ne iubească, şi totuşi, avem prieteni şi oameni care ne iubesc. Nu putem fi siguri de mintea noastră: în orice clipă un atac cerebral poate distruge cea mai strălucită minte; sunt momente în care vrem să răspundem unei nevoi, unei suferinţe – şi inima noastră este de piatră: numai Dumnezeu poate să-I dea viaţă! Oscilăm între bine şi rău – numai Dumnezeu ne poate întări voinţa; şi aşa mai departe.
            Dacă ne-am da seama de toate acestea, atunci am înţelege că suntem cu totul nevoiaşi: nu suntem nimic, nu avem nimic, şi totuşi, ce bogaţi suntem: săraci fiind, suntem dăruiţi cu toate darurile lui Dumnezeu; deşi L-am trădat iar şi iar, ne-am întors de la El iar şi iar, încă suntem iubiţi de El; într-adevăr, “fericiti cei flămânzi, că ei se vor sătura!” Dacă ne-am da seama de foamea noastră de adevăratele lucruri, atunci ele ne-ar veni la îndemână. Dar nu doar pentru că ne este foame; ele vor veni la noi când vom fi cu totul săraci; suntem iubiţi şi aceasta este Împărăţia lui Dumnezeu, Împărăţia dragostei: Dumnezeu ne iubeşte. Şi a garantat darul dragostei pentru fiecare dintre noi. Tânărul se simţea flămând. Se simţea flămând de casa tatălui său, dar ştia că nu mai are niciun drept să se numească “fiu”: era un ucigaş! El îi spusese tatălui său: Mori înainte de vreme ca să pot să trăiesc aşa cum îmi place mie…Şi totuşi se întoarce, pentru că încă îl poate numi pe omul pe care l-a respins “Tată”.
            Şi ce se întâmplă atunci? Tatăl îl vede de departe venind: şi nu aşteaptă demn să-i cadă la picioare şi să-şi mărturisească păcatele. Aleargă către el, îl îmbrăţişează! Şi tânărul se mărturiseşte: Nu mai sunt vrednic să mă numesc fiul tău – dar în acel moment tatăl îl opreşte: poate că nu mai eşti vrednic să te numeşti fiul meu, dar totuşi eşti fiul meu şi nu poţi deveni un năimit în casa tatălui tău…El cere de la fiu, cum Dumnezeu cere de la noi, să fim conştienţi şi să creştem până la măsura măreţiei noastre omeneşti: copiii Dumnezeului celui Viu, chemaţi să fim părtaşii naturii Sale divine, Fiii şi fiicele Sale în Hristos şi în duhul Sfânt.
            Iată ce ne spune această parabolă; iată la ce trebuie să reflectăm: cum stăm cu aceste teribile, crude, criminale prime cuvinte ale tânărului?         
            Şi suntem noi conştienţi de delincvenţa noastră? Suntem destul de flămânzi încât să ne dăm seama că trebuie să ne întoarcem Acasă la Singurul Care ne iubeşte şi Care, văzându-ne căzuţi, încă mai cere de la noi demnitatea de fii ai Săi…
            Să reflectăm asupra acestora! Este încă un pas către ziua în care, plini de pocăinţă, vom veni să ne mărturisim şi să primim iertare. Şi dacă suntem oneşti în actul pocăinţei noastre, hotărâţi să ne întoarcem la Dumnezeu, vom fi acasă şi gata să  intrăm în Săptămâna Sfântă împreună cu Hristos Fiul, împreună cu Tatăl Care îşi dă Fiul, împreună cu Maica lui Dumnezeu Care acceptă moartea pe cruce a Fiului Ei, ca noi să fim salvaţi. Amin
Mitropolitul Antonie de Suroj 
(3 februarie 1991)



"In the Name of the Father, the Son and the Holy Ghost.
            How simple and how restrained are the words in which the Gospel describes his cruel rejection of his father, and prepares his departure into the far, the strange country! “Father - give me my part of thy inheritance!” Do these words not mean: “Father - I can't wait until your death! You are still strong, and I am young; it is now that I want to reap the fruits of thy life, of thy labours; later they will be stale. Let us come to an agreement: for me you are dead; give me what belongs to me or what would belong to me after your actual death, and I will go, and I will live the life I have chosen”. Read more:http://masarchive.org/Sites/Site/Texts-E-Talks.html