Când
Preasfânta Fecioară Maria a împlinit vârsta de trei ani, sfinţii ei părinţi,
Iachim şi Ana, au dus-o din Nazareth ca să se consacre slujirii lui Dumnezeu
aşa cum promiseseră. Era o călătorie de trei zile din Nazareth la Ierusalim,
dar călătorind ca să împlinească o lucrare plăcută lui Dumnezeu, această
călătorie nu le-a fost grea. Multe rude ale lui Ioachim şi Ana se strânseseră
în Ierusalim ca să ia parte la acest eveniment, la care şi nevăzuţii îngeri ai
lui Dumnezeu erau prezenţi. Procesiunea era condusă de fecioare purtând
lumânări aprinse în mâini; urma Sfânta Fecioară, încadrată de o parte de mama
sa, iar de cealalta, de tatăl său. Fecioara era înveşmântată în haine măreţe şi
împodobită, cum se cuvenea “Fiicei Împăratului şi Miresei lui Dumnezeu”(Psalmul
45, 13-15) În urma lor veneau multe rude şi mulţi prieteni, cu lumânări aprinse în mâini. Cincisprezece
trepte duceau la Templu. Ioachim şi Ana au ridicat-o pe Fecioară pe prima
treaptă, apoi ea singură a suit repede până în vârful scării, unde a fost
întâmpinată de Marele Preot Zaharia, care urma să devină tatăl Sf. Ioan
Înaintemergătorul. Prinzând-o de mâini, a condus-o nu numai în Templu, ci chiar
în “Sfânta Sfintelor”, cel mai sfânt dintre locurile sfinte, în care nimeni
altcineva nu intra decât Marele Preot, şi acesta numai o dată pe an. Sf.
Teofilact al Ohridei spune că Zaharia “era afară şi era posedat de Dumnezeu”
când a condus-o pe Fecioară în cel mai sfânt loc din Templu, în spatele celei
de-a doua cortine – altfel fapta sa nu poate fi explicată.
Părinţii
Mariei au oferit apoi sacrificii Domnului conform Legii, au primit
binecuvânţările preoţilor şi s-au întors acasă. Preasfânta Fecioara a rămas la
Templu şi a locuit acolo nouă ani
întregi. Cât au fost în viaţă, părinţii au vizitat-o deseori, mai ales Dreapta
Ana. Când Domnul i-a chemat pe părinţi din această lume, Preasfânta Fecioară a
rămas orfană şi nu voia să părăsescă Templul până la moarte sau până la
căsătorie. Pentru că aceasta era împotriva Legii lui Israel, ea a fost dată Sf.
Iosif, ruda sa din Nazareth, după ce a împlinit 12 ani. Ca fecioară logodită,
ea putea să trăiască în feciorie şi astfel să-şi împlinească dorinţa şi să satisfacă formal şi Legea, căci nu se
pomenea atunci în Israel ca fecioarele să jure feciorie până la moarte.
Preasfânta Fecioară Maria a fost prima dintre fecioarele consacrate pe viaţa,
prima dintre miile si miile de feciori şi fecioare care i-au urmat Ei în
Biserica lui Hristos. Sursa: http://www.johnsanidopoulos.com/2010/11/entry-into-temple-of-most-holy.html
Vezi:
Nevointa trupească stă în împlinirea trupească a poruncilor evanghelice. Aici intră: împărţirea milosteniei materiale, primirea de străini, împărtăşirea de feluritele nevoi si suferinţe ale omenirii nevoiaşe si suferinde. Aici intră întreaga înţelepciune [fecioria] a trupului, înfrânarea de la mânie, de la răsfăţ, de la distracţii şi răspândire, de la batjocorirea şi judecarea aproapelui, de la toate cuvintele prin care se vădeşte răutatea şi necurăţia inimii. Aici intră postirea, privegherea, cântarea psalmilor, plecarea genunchilor, starea în picioare la rugăciunea din biserică şi din chilie. Aici intră ascultările mănăstireşti si celelalte nevoinţe dinafară.Continuare la:
http://www.cuvantul-ortodox.ro/
Nevointa trupească stă în împlinirea trupească a poruncilor evanghelice. Aici intră: împărţirea milosteniei materiale, primirea de străini, împărtăşirea de feluritele nevoi si suferinţe ale omenirii nevoiaşe si suferinde. Aici intră întreaga înţelepciune [fecioria] a trupului, înfrânarea de la mânie, de la răsfăţ, de la distracţii şi răspândire, de la batjocorirea şi judecarea aproapelui, de la toate cuvintele prin care se vădeşte răutatea şi necurăţia inimii. Aici intră postirea, privegherea, cântarea psalmilor, plecarea genunchilor, starea în picioare la rugăciunea din biserică şi din chilie. Aici intră ascultările mănăstireşti si celelalte nevoinţe dinafară.Continuare la:
http://www.cuvantul-ortodox.ro/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu